Veelgestelde vragen
Algemeen
Wat is Hoeve Vianen precies?
Wij geloven dat de meest waardevolle herinneringen ontstaan op een plek waar de tijd vertraagt en waar je momenten deelt met de mensen die je liefhebt. Daarom hebben wij Hoeve Vianen, een voormalige boerderij in het noordelijke deel van Texel, omgebouwd tot een kleinschalig vakantiepark waar je samen kunt genieten van rust, ruimte en natuur. Kortom: jouw Texelse thuis voor de momenten die er echt toe doen.
Wat voor mensen kiezen meestal voor Hoeve Vianen?
Veel van onze gasten zijn gezinnen, families, natuurliefhebbers en/of rustzoekers die de drukte willen opzoeken in plaats van er middenin te verblijven.
Hoe ver ligt het strand van Hoeve Vianen?
De stranden Paal 33 en Paal 28 nabij De Cocksdorp liggen op ongeveer 10 minuten rijden met de auto. Deze stranden zijn doorgaans iets rustiger dan de bekendste stranden nabij badplaats De Koog, waar je ook in 20 minuten met je voeten in het zand staat. Net wat je zoekt!
Ik zoek een vakantiehuis op Texel, wat biedt Hoeve Vianen aan?
Bij Hoeve Vianen vind je vakantiehuizen voor 2 personen, 2 volwassenen en 2 kinderen, 10 personen en 12 personen. Ook met bijvoorbeeld 6, 7, 8 of 9 personen zijn onze grotere vakantiehuizen uitermate geschikt. Goed om te weten: alle vakantiehuizen op Hoeve Vianen zijn volledig zelfstandig, met een eigen ingang en eigen voorzieningen. Bekijk onze Farm Lodges pagina. Je vindt hier onze vakantiewoningen en alle info per woning. Je boekt vervolgens eenvoudig online jouw gewenste periode via onze boekingsengine.
Ik zoek een vakantiehuis voor meer dan 12 personen, kunnen jullie mij hierbij helpen?
Afhankelijk van de samenstelling van jouw reisgezelschap kijken we of we een combinatie van verschillende vakantiehuizen op ons erf kunnen aanbieden. Al onze Farm Lodges liggen dicht bij elkaar.
Is Texel de moeite waard met hond?
Texel is een heel fijn eiland om samen met je hond te ontdekken. Wat goed is om te weten is waar je je hond wel of niet aangelijnd dient te hebben. Bekijk hier de handige hondenflyer.
Ik kan het antwoord op mijn vraag niet vinden, wat kan ik het beste doen?
Vrijwel alle informatie voor een verblijf bij Hoeve Vianen is op onze website te vinden. Misschien kun je het niet vinden of heb je een afwijkende vraag. Stuur ons dan een een mail naar info@hoevevianen.nl.
Reserveren en betalen
Op welke dagen kan ik aankomen en vertrekken?
De aankomstdagen zijn op maandag of vrijdag. Vertrekdagen zijn op maandag, vrijdag of zondag.
Het is dus mogelijk om te boeken van maandag tot vrijdag, maandag tot zondag, maandag tot maandag, vrijdag tot zondag, vrijdag tot maandag of vrijdag tot vrijdag. Tijdens hemelvaart is het ook mogelijk om op woensdag aan te komen (minimaal 4 nachten).
Mijn betaling lukt niet, wat moet ik doen?
Wat vervelend dat de betaling niet lukt! Controleer eerst of er voldoende saldo beschikbaar is; vooral bij creditcardbetalingen is dit vaak de boosdoener. Lukt het daarna nog steeds niet? Stuur ons dan een e-mail met je opmerking en reserveringsnummer erbij. We kijken met je mee om het probleem op te lossen of regelen de betaling via bankoverschrijving.
Mag ik mijn hond meenemen bij Hoeve Vianen?
In alle accommodaties bij Hoeve Vianen is maximaal één huisdier toegestaan. Op het erf dienen honden aangelijnd te zijn, zodat alle gasten veilig en ontspannen kunnen genieten van hun verblijf.
Wil je een huisdier meenemen? Vink dit dan tijdens het boeken aan. Houd er rekening mee dat hiervoor extra kosten gelden vanwege de extra schoonmaaktijd.
Hoe is de huurprijs opgebouwd?
We zijn graag transparant over de kosten. De totale prijs is opgebouwd uit de volgende elementen:
- Huurprijs van de accommodatie (incl. btw). Hierop komt nog:
- Toeristenbelasting
- Gratis bed- & badlinnenset
- Eindschoonmaak is inbegrepen
- Borg per geboekte accommodatie. Te betalen bij aankomst per PIN of creditcard. Deze ontvang je (enkele werkdagen) na vertrek weer terug indien huisregels zijn nageleefd.
- Optioneel: 1 Huisdier.
- Optioneel: laadkosten elektrische auto’s (komt bovenop de huurprijs).
Heb je niet geboekt via onze eigen website? Dan kan het zijn dat er bij aankomst nog openstaande kosten zijn. Dit kun je checken bij de partij waar je hebt geboekt. Verder kun je kosteloos gebruik maken van een centrale wasmachine.
Aan reserveringskosten doen wij niet. De exacte prijs voor jouw geselecteerde data en accommodatie kun je vinden via ons boekingsysteem. Je kunt daarna de boeking eventueel ook direct online vastleggen.
Ik heb een kortingscode, hoe werkt dit?
In onze boekingsmodule kun je je kortingscode toevoegen. Als de code geldig is zul je de korting in het boekingsoverzicht zien als kortingsbedrag of -percentage op de totaalprijs. Kortingscodes zijn alleen geldig op onze eigen website.
Kan ik het boekingsbedrag ook in delen betalen?
Als je het boekingsbedrag graag in delen wil betalen, dan kan dit in maximaal twee delen. 60% bij het boeken en 40% enkele maanden voor aankomst. Stuur ons hiervoor een mail.
Mijn verblijf voorbereiden
Hoe laat kan in in- en uitchecken?
Inchecken kan op onze wisseldagen maandag en vrijdag vanaf 15.00 uur. Uitchecken op maandag of vrijdag kan tussen 9.00 en 10.00 uur. Ga je een dag eerder weg? Dan is later uitchecken geen probleem. Graag overleggen we dan bij aankomst alvast wanneer het uitchecken plaatsvindt. We hebben geen receptie, dus in- en uitchecken kan bij het woonhuis aan de voorzijde van de boerderij. We zijn op maandag en vrijdag altijd om de deur, maar mocht het onverhoopt voorkomen dat je even niemand treft bij het woonhuis, bel ons dan even via 0222 740 000, dan komen we er direct aan om je een warm welkom te heten.
Waar kan ik parkeren en/of elektrisch laden?
Je kunt je auto kosteloos parkeren op onze parkeerplaats op het terrein. Op het eiland geldt betaald parkeren op veel parkeerplaatsen en strandslagen. Kijk hier voor meer informatie.
Voor elektrische auto’s hebben we op dit moment geen laadpaal op ons erf. Wel kan er op veel plekken op het eiland opgeladen worden. Bekijk hier op welke plekken elektrische auto’s geladen kunnen worden. Wil je je auto toch graag opladen op ons erf? Laat dit ons dan weten, dan kijken we of dit tijdens jouw verblijf mogelijk is.
Is er een BBQ aanwezig?
We hebben een BBQ bij iedere accommodatie staan. Houtskool en gereedschappen worden niet standaard meegeleverd. Na gebruik dienen de BBQ’s weer schoon achtergelaten te worden.
Hoe zit het met roken?
In al onze accommodaties is roken niet toegestaan, en we waarderen het als dit ook niet gebeurt in de nabijheid van andere gasten of kinderen.
Moet ik zelf nog iets meenemen?
Beddengoed is aanwezig, er zijn twee douche handdoeken per gast en er is een keuken schoonmaakpakketje aanwezig. Keukenlinnen, douchesets, extra toiletpapier, vaatwasserblokjes, peper, zout, en koffiefilters zijn niet standaard inbegrepen en dien je zelf mee te nemen. Extra handdoeken zijn bij te boeken tegen meerprijs.
Wat voor koffiezetapparaat is aanwezig?
In alle accommodaties is een filter koffiezetapparaat aanwezig. Hier kunnen de standaard 1×4 filters in.
Is een kinderbed en/of kinderstoel aanwezig?
We hebben een aantal hoge kinderstoelen en babybedden op voorraad. Ze staan niet standaard in de accommodaties, maar je kunt ze online meeboeken of ons naderhand mailen. Heb je meer dan twee kinderstoelen en/of bedden nodig laat het ons weten. Dit is op basis van beschikbaarheid mogelijk.
Is er beddengoed aanwezig?
Ja, beddengoed is aanwezig, net als een douche handdoekenset per gast. Voor babybedden voorzien wij een hoeslakentje en lakentje
Zijn er handdoeken aanwezig?
Er is per persoon per verblijf een set van een grote en kleine douche handdoek aanwezig. Een extra set kan bij het boeken bijgeboekt worden. Keukenlinnen zijn niet inbegrepen.
Is er een wasmachine aanwezig?
Ja er is een centrale wasmachine aanwezig die je kosteloos kunt gebruiken en in je accommodatie staat een droogrek. De wasmachine is centraal op het terrein gelegen. Je vindt hem als je vanaf de parkeerplaats langs de wegwijzer paal en het paadje naar achteren volgt aan je linkerhand. Een zwarte deur met een bordje met ‘Wasmachine’ erop. Bovendien is er in deze ruimte ook een centrale vriezer aanwezig die je mag gebruiken.
Hebben jullie een annuleringsverzekering?
We raden al onze gasten aan een reisverzekering aan te schaffen. Mocht je onverhoopt niet kunnen komen, dan kun je in bepaalde gevallen terugvallen op deze verzekering om gemaakte kosten te dekken. Wij verstrekken deze niet zelf, maar extern is dit zeker te regelen. Kijk hier voor meer info over reisverzekering die wij aanraden.
Daarnaast bieden wij een risicofonds aan. Deelneming aan het risicofonds vrijwaart je in bepaalde situaties tegen annuleringskosten door overmacht en vrijwaart je tegen kosten conform onze annuleringsvoorwaarden. Hier gelden wel een aantal regels en voorwaarden voor. Kijk voor de gedetailleerde uitleg en van het risicofonds in onze boekingsvoorwaarden onder het hoofdstuk annuleringsvoorwaarden
Is er een plattegrond aanwezig?
Op de detailpagina van iedere Farm Lodge vind je de betreffende huisplattegrond. Een plattegrond van gehele erf is hier te vinden.
